<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="65001"%> Du kan halvere dine overgangsalder symptomer ved at tage kosttilskud med fiskeolier
Medicinsk fagperson:
Kodeord:

 

Hvis du kender nogen der har symptomer i forbindelse med overgangsalderen, eller hvis du selv er i overgangsalderen (menopause) kan du uden bivirkninger halvere disse symptomer på en enkel måde – viser nye videnskabelige undersøgelser.

Nogle af de hyppigste symptomer mange kvinder oplever, når hormonproduktionen begynder at falde er humørsvingninger, depression og hedeture. En ny videnskabelig undersøgelse viser, at depressions symptomer kan mindskes med 50% hvis du tager så lidt som 1 gram EPA (findes i fiskeolie kapsler) dagligt. Undersøgelsen viser at det 100% naturlige EPA er lige så effektivt som antidepressiv medicin, men helt uden medicinens bivirkninger.

Forskerne så også på hvilken effekt EPA havde på hedeture. Forsøgspersonerne fik næsten halveret deres hedeture (2.8 -1.58) ved at tage et dagligt kosttilskud med EPA fiskeolie og helt uden at tage hormoner.

References:
Lucas, M. & all. “Ethyl-eicosapentaenoic acid for the treatment of psychological distress and depressive symptoms in middle-aged women: a double-blind, placebo-controlled, randomized clinical trial.” American Journal of Clinical Nutrition. Vol. 89 pages 641-651. December 30, 2008.

Lucas M. & all. “Effects of ethyl-eicosapentaenoic acid omega-3 fatty acid supplementation on hot flashes and quality of life among middle-aged women: a double-blind, placebo-controlled, randomized clinical trial.” Menopause. Vol. 16. Published online ahead of print. November 20, 2008.

 

Dr. Bo Møgelvang’s kommentar:
Det er almént kendt at tilskud med fiskeolier har en positiv effekt på mange forskellige funktioner i kroppen. De ovennævnte seriøse videnskabelige undersøgelser viser at to af de mest belastende bivirkninger mange kvinder generes af i menopausen, faktisk kan halveres – uden brug af hormoner eller andre lægemidler. Den nøjagtige dosis, der blev anvendt i undersøgelserne svarer til ca. 5-6 af Doctor´s Natural EPA/DHA kapsler dagligt. Herudover kan du yderligere mindske dine meopausale gener ved også at tage Doctor´s Natural Femivital. Disse naturlige kosttilskud kan derfor ofte anvendes istedet for stadigt mere upopulære syntetiske hormoner.