<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="65001"%> Grøn té fjerner “deller” på maven
Medicinsk fagperson:
Kodeord:

 

Hvis fedt på maven (også kaldet “bildæk”, ølmave etc.) generer dig, så er der håb forude. Ny forskning viser at det uden større anstrengelser er muligt at smide de ekstra kilo. Undersøgelsen viser at hvis man kombinerer 3 timers motion ugentlig med indtagelse af grøn té nedbrydes fedt hurtigere.

Grøn té er rig på antioxidanter

Grøn té har længe været kendt for at kunne forebygge en lang række sygdomme. Alt fra et styrke hjertet til at kunne forebygge mange typer cancer og forbedre ens velbefindende. Dette skyldes at grøn té indeholder såkaldte polyphenoler – naturlige kemiske substanser der har potent antioxidant effekt. Grøn té indeholder fire forskellige typer polyphenoler nemlig: epigallocatechin gallat (EGCG), epigallocatechin (EGC), epicatechin gallat (ECG) og epicatechin (EC).   

Grøn té OG moderat motion mindsker abdominal fedt

Grøn té viser sig i denne nye videnskabelige undersøgelse at ”smelte” det overflødige fedt på maven hvis du bare husker samtidigt at motionere (3-4 timer om ugen). Vægttabet er markant større ved at drikke té og motionere end ved blot at motionere viser undersøgelsen. Udover at tabe i vægt sænkede den grønne té også fedtstoffer, som triglycerider og frie fedtsyrer i blodet.

References:
Maki, K.C. & all. “Green tea catechin consumption enhances exercise-induced abdominal fat loss in overweight and obese adults.” The Journal of Nutrition. Doi: 10.3945/jn.108.098293. December 11, 2008.

Heller, L. “Grøn té catechins linked to weight loss: study.” Nutra Ingredients. January 26, 2009.
Adams, M. “Grøn té catechins help promote loss of belly fat, study reveals.” Natural News. January 26, 2009.

Dr. Nielsen’s kommentar:

Vi ved at øget abdominal fedt øger risiko for en lang række sygdomme. Det interessante ved denne undersøgelse er at vægttabet blandt de overvægtige markant øgedes ved at de samtidig med meget moderat motion indtog polyphenoler fra grøn té. I denne undersøgelse indtog forsøgspersonerne svarende til ½ liter grøn té daglig svarende til 600 mg polyphenoler.  Har du problemer med at drikke så meget grøn té er kapsler med koncentreret té ekstrakt et realistisk alternativ.

Se Doctor´s Natural Phyto nutrient, som indeholder grøn té ekstrakt og flere andre potente sundhedsfremmende plantestoffer